Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Σφετερισμός της ισλαμικής πίστης για εθνικιστική χειραγώγηση στη Θράκη


«Μέσω της θρησκείας περνάνε τα πολιτικά τους μηνύματα»

Του δημοσιογράφου
Σεμπαϊδήν Καραχότζα


Τη μια από τις δυο μεγάλες τους θρησκευτικές γιορτές είχαν πριν από μερικές μέρες οι μουσουλμάνοι όλου του κόσμου, μια γιορτή την οποία ο απλός μουσουλμάνος την περιμένει όσο τίποτα άλλο για να την περάσει μαζί με την οικογένεια και τους συγγενείς του και να ξεφύγει από την καθημερινότητα. Αυτή βέβαια είναι η μια όψη του νομίσματος αφού παράλληλα υπάρχουν κι εκείνοι οι κύκλοι οι οποίοι περιμένουν αυτές τις γιορτές όχι για να περάσουν ζεστές οικογενειακές στιγμές αλλά για να περάσουν τα πολιτικά τους μηνύματα εκμεταλλευόμενοι φυσικά τη θρησκεία.

Αυτό έγινε στη Θράκη και σε αυτή τη γιορτή των μουσουλμάνων και πιο συγκεκριμένα όλο το παιχνίδι παίχτηκε ανήμερα της γιορτής το πρωί μέσα στα τζαμιά της Θράκης όπου πήγαν όλοι οι μουσουλμάνοι για να κάνουν την καθιερωμένη προσευχή για το Μπαϊράμ. Εκεί λίγο πριν γίνει η προσευχή ο ιμάμης του κάθε τζαμιού διάβασε το μήνυμα της μέρας από τον τουρκομουφτή της Ξάνθης στο δικό μας νομό και της Κομοτηνής στη γειτονική Ροδόπη. Ένα μήνυμα το οποίο ήταν πέρα για πέρα προσβλητικό για τον κάθε μουσουλμάνο αφού είχε πολιτικό χαρακτήρα και όχι θρησκευτικό όπως θα έπρεπε.

Καταρχήν ο τουρκομουφτής αποκαλούσε για άλλη μια φορά μέσω του μηνύματος του, τους μουσουλμάνους της Θράκης Τούρκους χωρίς βέβαια να εξηγεί ποιος του δίνει αυτό το δικαίωμα να αποφασίζει εκείνος για το τι είναι οι μουσουλμάνοι της περιοχής.  Αυτό όμως είναι το λιγότερο και πλέον το έχουμε συνηθίσει αφού γίνεται κάθε φορά. Εκείνο που δεν περιμέναμε ήταν η αναφορά στις προσπάθειες που καταβάλει ο Τούρκος πρωθυπουργός ώστε οι μουσουλμάνοι της Θράκης να αποκτήσουν τα δικαιώματα που τους αναλογούν κι αυτό διότι επαναλαμβάνω υποτίθεται πως μιλάμε για ένα μήνυμα θρησκευτικού χαρακτήρα και περιεχομένου. Άρα λοιπόν μέσα σε ένα τέτοιο μήνυμα δε χωρούσε καμιά τέτοια αναφορά σε πολιτικά πρόσωπα είτε της χώρας μας είτε της γειτονικής Τουρκίας.

Φυσικά, ποτέ δε μπόρεσα να καταλάβω γιατί σε μια τόσο σημαντική για τους μουσουλμάνους μέρα οι ιμάμηδες επιλέγουν να διαβάσουν το μήνυμα ενός μη αναγνωρισμένου μουφτή και όχι το μήνυμα του διορισμένου από το ελληνικό κράτος μουφτή. Μήπως οι ιμάμηδες δεν αναγνωρίζουν την ύπαρξη του επίσημου μουφτή που διορίζει η ελληνική πολιτεία; Μα αν συμβαίνει αυτό τότε είναι σα να γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τους νόμους και της αποφάσεις της χώρας στην οποία ζουν και εργάζονται. Φυσικά τη μέρα εκείνοι και οι μουσουλμάνοι πολιτικοί είχαν τη μεγάλη ευκαιρία να μας θυμίσουν ποιοί ακριβώς είναι και τι θέσεις έχουν για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης με πρώτο και καλύτερο τον Μουσουλμάνο βουλευτή Ξάνθης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α ο οποίος στο δικό του μήνυμα έκανε λόγο για τουρκομουσουλμάνους της Θράκης. Όχι ότι δεν το περιμέναμε, εμείς ξέρουμε με ποιόν έχουμε να κάνουμε και ξέρουμε και τις θέσεις του για τη μειονότητα της Θράκης αλλά φοβάμαι πως εκτός από εμάς, και τα στελέχη του ΣΥ.ΡΙΖ.Α ξέρουν ποιόν έχουν για βουλευτή και ποιες θέσεις του στηρίζουν.

Με λίγα λόγια, οι εν λόγω κύριοι κάθε άλλο παρά σεβασμό προς τους μουσουλμάνους και τη θρησκεία τους δείχνουν, αφού αν όλα αυτά τα σέβονταν έστω και ελάχιστα θα απέφευγαν τουλάχιστον τη συγκεκριμένη μέρα να παίξουν τα βρόμικα πολιτικά τους παιχνίδια. Εμένα προσωπικά σαν μουσουλμάνο της Θράκης με προσβάλει η ανάγνωση τέτοιων καθαρά πολιτικών μηνυμάτων μέσα σε χώρους λατρείας όπως τα τζαμιά και πραγματικά δεν ξέρω πως μπορεί αυτό να σταματήσει. Επιτέλους θα πρέπει ο κάθε μουσουλμάνος που σέβεται τον εαυτό του και τη θρησκεία του να αντιδράσει και να μην επιτρέψει τη συνέχιση αυτών των πολιτικών παιχνιδιών μέσα στα τζαμιά. Εγώ θέλω απλά να θυμίσω τόσο στους ιμάμηδες και τους βουλευτές όσο και στον κάθε μουσουλμάνο πως στο τζαμί πηγαίνουμε για να κάνουμε την προσευχή μας και όχι να ακούμε τι έχει κάνει ο κύριος Ερδογάν για τους μουσουλμάνους της Θράκης. Αυτά μπορούν να μας τα πουν στην πλατεία, στο καφενείο αλλά όχι μέσα στο τζαμί.

Επιτέλους λίγο σεβασμός στη θρησκεία δε θα βλάψει κανέναν.

Σ. Καραχότζα


Βλέπε σχετικό άρθρο: